دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

فيستول مخرج | آبسه مقعدي

درمان با لیزر بواسیر (هموروئید)، شقاق مقعدی، کیست مویی، فیستول و زگیل تناسلی بدون درد و خونریزی و بدون بیهوشی در کمتر از ۳۰ دقیقه درمان شوید

فيستول مخرج | آبسه مقعدي

۱۰ بازديد

معمولاً بدنبال يك آبسه (دمل) اطراف مقعد به وجود مي آيد كه معمولاً آبسه نياز به تخليه اورژانس با ليزر يا جراحي داشته و در 50 درصد موارد به دنبال درمان آبسه فرد دچار فيستول  مي گردد.

علامت اصلي آن ترشح چركي طولاني مدت از يك سوراخ و گاهي چند سوراخ از اطراف مخرج مي باشد.بنا به تعريف يك فيستول بايد حداقل 2 دهانه داشته باشد كه بوسيله يك مجراي توخالي به يكديگر متصل مي شوند.

اغلب فيستول هاي مخرج يا مقعدي از غدد مترشح بلغم(muccos) مستقر در كانال مخرج منشا مي گيرند. اين غدد ابتدا عفوني مي شوند و سپس عفونت به آبسه منجر مي شود و زمانيكه آبسه باز يا پاره شود فيستول پديد مي آيد كه ممكن است زير پوستي- زير مخاطي- داخل عضلاني و يا زير عضلاني باشد.

و نيز فيستول مي تواند قدامي يا خلفي و يا منفرد يا مركب يا نعل اسبي باشد.
فيستول مخرج
علائم فيستول مقعديشكايت اصلي معمولا ترشح مداوم يا متناوب است. معمولا سابقه آبسه عود كننده كه خودبخود يا با جراحي تخليه شده است وجود دارد گاهي يك برجستگي كه از آن چرك خارج مي شود يا بهبود يافته ديده مي شود. مجراي فيستول مانند طنابي لمس مي شود و مسير آن در مجاورت اسفنكتر و سوراخ اوليه قابل لمس است. فيستول هايي كه به مدت طولاني عفوني و بدون درمان مانده اند مي توانند سبب عفونت هاي منتشر بشوند. سرطان(كارسينوم) در فيستول هايي مزمن و درمان نشده درموارد زيادي گزارش شده است و درمان موثر فيستول در واقع پيشگيري از اين واقعه است.
عمل و جراحي ليزر جهت درمان فيستول مخرج يا آبسه مقعدينكته مهم در درمان فيستول مقعدي آنست كه درمان داروئي به كمك آنتي بيوتيك و غيره هيچ جايگاهي نداشته و تنها درمان موثر انجام جراحي با ليزر يا بصورت سنتي مي باشد. درمان جراحي(فيستولوتومي) معمولا تنها درمان موثر است و جهت انجام آن سوراخ خارجي و داخلي(اوليه) باعبور پروب (ميله فلزي نازك و قابل انعطاف و نرم) و با استفاده از آب اكسيژنه و بلدومتيلن رقيق بايد پيدا شوند و مجرا يا مجاري فيستول بايد بطور كامل مشخص شوند و مجرا در تمامي طول آن بازunroffed شود بطوريكه فيستول به شكل يك زخم باز درآيد و بايد مطمئن شد كه زخم حاصل از عمق به سطح بطور خود به خود ترميم مي شود. و در تمام روش هاي درماني اعم از جراحي معمولي و يا ليزر 5 تا 10 درصد بسته به طول و عمق فيستول احتمال عود وجود دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.