سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳

شيوع ويروس زگيل تناسلي بيش از پيش بيني كارشناسان بوده است!!!

درمان با لیزر بواسیر (هموروئید)، شقاق مقعدی، کیست مویی، فیستول و زگیل تناسلی بدون درد و خونریزی و بدون بیهوشی در کمتر از ۳۰ دقیقه درمان شوید

شيوع ويروس زگيل تناسلي بيش از پيش بيني كارشناسان بوده است!!!

۱۰ بازديد

يكي از شايع ترين ويروس ها، زگيل تناسلي يا پاپيلوماي انساني (HPV: Human Papilloma Virus) كه يك نوع بيماري مقاربتي بوده و بيشتر افرادي كه شريك هاي جنسي مختلف داشته به آن مبتلا مي شوند.

زگيل تناسلي چيست؟


 زگيل تناسلي در اثر ويروس پاپيلوماي انساني يا همان hpv ايجاد مي شود. هم زنان و هم مردان به اين ويروس مبتلا مي شوند اما زنان نسبت به اچ پي وي آسيب پذيرتر هستند.

زگيل تناسلي قابل درمان ميباشد اما مي تواند مجدداً عود كند. در واقع اگر فردي به ويروس اچ پي وي مبتلا شود اين ويروس هرگز در بدن او از بين نمي رود اگرچه در ظاهر قابل درمان است و ظاهرا براي فرد مشكلي ايجاد نمي كند اما ويروس در بدن او باقي مي ماند و هر وقت كه سيستم ايمني بدنش ضعيف شود ممكن است زگيل ها ظاهر شوند.

زگيل هاي تناسلي زائده هاي نرمي هستند كه در ناحيه تناسلي ظاهر شده و باعث درد و ناراحتي و يا خارش مي شوند. نوع پرخطر ويروس اچ پي وي مي تواند باعث سرطان دهانه رحم در خانمها و يا ديسپلازي شود.

اچ پي وي متداول ترين نوع عفونت هاي مقاربتي (STI) مي باشد. بنابراين زنان و مرداني كه از نظر جنسي فعال هستند در برابر عوارض ويروس اچ پي وي كه شايع ترين آن هم زگيل تناسلي مي باشد آسيب پذيرتر هستند.


علائم زگيل تناسلي


معمولا اين ويروس در اثر رابطه جنسي دهاني، واژن و يا مقعد به فرد ديگر منتقل مي شود و شايد همان ابتدا و يا ماه ها بعد هم شروع به ايجاد زگيل نكند اما در بدن فرد مبتلا نهفته مانده است.

زگيل هاي تناسلي ممكن است قابل مشاهده نباشند و يا اصلا به چشم نيايند برخي از آنها بسيار ريز و هم رنگ پوست و يا كمي تيره تر از آن هستند. قسمت بالاي اين زائده ها شبيه به گل كلم مي باشد به طوري كه اگر با دست لمس كنيد برآمدگي و يا برجستگي گوشتي مانندي را احساس خواهيد كرد. هم چنين نوع ديگري از آنها به صورت خوشه اي و يا تك زگيل هستند.

برگرفته از سايت سيمرغ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.